pátek 16. září 2011

Jak jsem potkal vskutku zajímavé lidi.

Dnes když jsem takdle vyřizoval věci nezbytné k přežití, při cestě z banky jsem v rychlostí projel kolem zajímavě oblečeného chlápka. Zrovna si z někým povídal a tak jsem se nezastavoval, ale oblečením mi připomínal mnicha. Mnicha, který barvou svého oblečení v člověku probudil optimismus. Jak se ten optimismus u mne projevil? To je prosté, jejich vědění a učení pocházející někde z Indie a okolí, tudíž ze zemí, kde se provozuje mnou jediné uznávané náboženství a to Budhismus a proto se ve mně probudila myšlenka, zda-li to nejsou opravdu budhisti. Jel jsem si tak dál a u nákupního střediska jsem potkal dalšího, ale byl taky "obsazený". V tom kolem mne procházely mladé slečny s tričky na kterých měly napsáno: "Petice pro přímou volbu prezidenta." Ale ty taky jaksi nejevily zájem o to mi tu petici nabídnout. A tak jsem si řekl, zkusím se vrátit, třeba ten první chlápek už bude volný. Věřte nebo ne, už z dálky na mně mával. A tak jsem u něj zastavil a započala naše diskuze. V prvé řadě jsem dostal do ruky pěkné knížky, které jsem si mohl prohlédnout. Už na první pohled jsem věděl že je to přesně to, co vím že má smysl. Při tom, když jsem si tuto knížku prohlížel byl jsem zavalen logicky znějícím výkladem o čem v podstatě tato knížka je a proč bych si ji měl přečíst. Podotýkám, že šlo opravdu jen o to že mi byla popsána a že do doby než jsem se zeptal kolik stojí, o koupi nebyla ani řeč. Což už také trošku značí, že tam nestáli jen kvůli prodeji ale i kvůli tomu, aby zájemcům pověděli zač je toho loket. Tak jsem tam stál a se sympaticky vyhlížejícím mnichem jsem si povídal. Nechal mluvit i mne, což se obvykle u takových lidí, kteří na ulici šíří určité vědění nestane. A i to má svou logiku. Protože křesťané a všelijaká taková havět má za cíl jediné, šířit svou víru na základě své "pravdy", kterou musíte příjmout. Není prostor pro diskuzi, je to jen o tom v co budete věřit. A jenom jedinci, kteří svou mysl nemají příliš vivinutou, tohle vše bezstarostně příjmou jako nejlepší pravdu. Všechno je jen o psychologii, je všem jasné že kdo má peníze a kdo má zlato má moc. To je jeden z důvodu proč jsou kostely vyzdobeny zlatem, proč si myslíte že je církev takdle nechala vyzdobit? Protože tím chce dokazovat moc a sílu "boha". Něčeho, v co lidé, kteří nemají logické vysvětlení na věci, které se dějou okolo nich budou věřit. Samo o sobě, je církev jenom jedna velká mafie, která ovládá statisíce lidí. Je to takový botnet, jak my lidé z IT říkáme sítí počítačů, kteří byli zootročeny pro nekalou činnost. Ale zpět k situaci. Stojíte uprostřed ulic v Karviné a povídáte si z někým, kdo s Vámi komunikuje na úrovni a nechá Vás říct Váš názor. Jeho vzled ve Vás probouzí jen pozitivní pocity a chvílema máte pocit, jako by jste se bavili s někým sobě rovným. Byl jsem pozván i na jejich vystoupení, které proběhne dnes odpoledne na Karvinském náměstí. A tak jsem si vyžádal nějakou vizitku a letáček, který by mne odkázal na jejich web. Vše jsem s úsměvem dostal. Poté došla z mé strany debata o ceně knížek, o kterých jsme se chvíli bavili. A cena byla víc než příznivá, i kdyby jen za to že by se člověk jen zabavil a nic z nich neměl. Za největší knížku, která byla o mnoho větší než lží plná bible, chtěl 200 Kč - mít je u sebe tak si ji i koupím, i když nevím zda-li bych měl čas ji číst. A když už, za jak dlouho bych takto velkou knížku přečetl. Další ostatní, spíše příběhově založené byly po 100 Kč - které jsem bez 10 kč u sebe také neměl a poslední pojednávající o reinkarnaci - ve kterou mimochodem věřím, ale nic o ní tak nevím, za 40 kč. Ty jsem u sebe měl a jelikož mne toto téma docela zajímá, koupil jsem si jí. Obsahově vychází na necelých 100 stránek, což za cenu 40 Kč a mé schopnosti ji přečíst, je to skvělá koupě. Nehledě na to, že jsem jistým dílem přispěl těmto zajímavým lidem. Svůj rozhovor jsme zakončili podáním rukou a úsměvem. Odjížděl jsem spokojen. Po cestě domů, asi 200 m od místa odkud jsem vyjel, jsem potkal právě toho druhého kolegu, zastavil jsem u něj a prohodil jsem s ním pár slov, pochlubil se novou knížkou. A v tu chvíli přišel šok, zeptal se mně jestli příjdu na to jejich vystoupení, na což jsem odvětil že bohužel mám do večera dost práce. A on se mne zeptal co dělám. A posléze si i sám odpověděl, ty děláš do IT. Mne spadla čelist na zem a nechápal jsem. Podali jsme si ruce a já jel domů. A takto, jsem potkal zajímavé lidi, v pátek 16. září.


Kontakt: www.prabhupadbhavan.cz - Stránky centra hnutí Haré Kršna v Brně.


Poznámka: "Obvykle, když na ulicích vidím postávat jehovisty nebo podobnou verbeš snažím se jim vyhnout a nebo se u nich zastavím a totálně je zdeptám pravdou o jejich víře. Nemyslím doslova zdeptám, ale spíše je dovedu do stavu, kdy se ke mně otočí zády a bavit se semnou dál nebudou." V tomto případě jsem však jednal zcela jinak, vysvětleno výš.



Img_20110916_113253

0 comments:

Okomentovat