čtvrtek 28. dubna 2016

Deset deka Moody myšlenek 18

Poslední měsíc jsem pracoval na tom, abych dokončil to co jsem započal už před několika měsíci. Proces vydání mé knížky byl tak zdlouhavý, že už ani pořádně nevím jak jsem to celý (ne)zvládl. Každopádně jsem prozatím skončil v bodě, že exituje aspoň PDFko.. (v podstatě se připravují už i další formáty - protože jsem dostal nabídku jednoho nakladatelství).

Vydal jsem se opět o dům dál, jak já říkám. Žiju zase na několika místech najednou a přitom asi nikde. Protože mi stále něco chybí. Nevím úplně přesně co, ale věřte mi nebo ne, snažím se o to zjistit co to vlastně je.

Aktuálně ležím na gauči a je mi docela kosa. Máme tady totiž fakt slušnou zimu. Díky bohu alespoň za to že se můžu zachumlat do spacáku. Trošku mne bolí záda, protože jsem sletěl ze stromu pěkně rovnou na záda. Ale pak už jsem se vlastně vůbec nebál a vylezl jsem znova. Dokonce i na ten vyšší. Sundal jsem z něj alespoň obří polámanou větev. Díky že jsem to přežil.

Sere mne pes, protože furt leze na gauč a smrdí. 

A to ještě, víte co, jsem docela nasraný. Včera večer jsem se byl jenom tak projít. Jsem na vesnici, kde je asi 180 obyvatel. Obešel jsem celou vesnici a chvíli jsem se kochal pohledem na oblohu plnou hvězd. Když jsem šel zpátky, procházel jsem okolo policejního vozu. Samozřejmě jenom co jsem prošel, slyším jak se otevírají dveře. A slyším: "Dobrý večer..." a tady to celé začíná.

"Váš občanský průkaz." ....tak jsem policistu pozdravil a zeptal jsem se zda-li pak jsem něco provedl. Na což mi sdělil:
"Neznám Vás a chodíte po vesnici." trošku jsem se zarazil a zeptal jsem se ho jestli se to jakože nesmí nebo co. A jetli mne musí znát?


"Občanský průkaz..." no... nějak se mi to nezdálo. 


Týpek sice vylezl z policejního auta. Byl totálně neupravený a vypadal spíše jak kdyby vylezl někde ze stáje. Opět jsem se tedy zeptal, jestli jsem něco provedl a nebo proč chce mou občanku. Odpovědi se mi nedostalo. Řekl totiž jen: "Občanský průkaz, dělejte... ". Takže jsem mu nic nedal. Dostalo se mi pár pohružek v tom smyslu, že teda budu předveden na místní oddělení.A tak mi to nedalo a znova jsem se ptal proč? Mno.... pak mne bohužel už vyzval jménem zákona. Což už jakože odmítnout nelze. (odmítnutí výzvy - pravděpodobně by to mohli uhrát na něco z § 63 odst. 2)

Cirkus pokračoval. Místo občanky jsem mu dal svůj pas. No věřte mi, že pohled na něj mne pobavil. Ten policajt totiž v tom pase listoval jak v nedělním vydání blesku a hledal datovou stránku. Tak jsem mu pomohl:

"Jestli hledáte mé iniciály, tak vám dám radu. Jsou na té jedinné hrubé a pevné stránce." týpek se zmateně znova zalistoval a našel to co chtěl.
"Hm. Takže Magistrát města Karviná. Takže bydlíte v Karviné?"
(mám pas vydaný jinde než v místě trvalého bydliště)
"Ne."
"A kde jako?!"
"To není podstatné."
"Pracujete tady?"
"Nevidím vůbec důvod, proč bych vám tohle měl sdělovat."
"Hmmm... A kde teda jako bydlíte?"
"V Praze."
"Hmm..."
Zasvítí mi do xichtu baterkou a kontroluje s fotkou. Mezitím vystupuje druhý polda a kouká na to z povzdálí. No. Dostal jsem pas zpátky a týpek si stále opakoval mé jméno a šel zpátky do auta. Takže jsem řekl nashledanou a snad i sbohem.

Policejní buzeraci se tak nevyhnete ani na venkově.

No a tak to prostě všechno okolo plyne...

Jdu si dát čaj... a dát si chvíli voraz vod tohoto světa. Pak už se jen zahledím do hvězd, kterých je tady vidět na tisíce...

0 comments:

Okomentovat