středa 27. října 2010

Wokna v okně aneb. virtualizace v Linuxu

Již jsem se zde jednou zmínil o svých nutnostech kdy musím bootovat do Windowsu, teď jsem možná nalezl řešení resp. již dříve o něm věděl, jen dnes jsem se odhodlal ho vyzkoušet. Kupodivu můj hardware s tím problém nemá. Zatím jsem sice zkoušel jen běh dvou OS naráz, ale nebyl žádný problém. Pro virtualizaci jsem použil program VirtualBox OSE. Jako první bod zprovoznění virtualního pc, bylo jeho nastavení a vytvoření obrazu. Pro svá Xp jsem vyčlenil 192 Mb RAM a 5 Gb na disku. Jako bootovací medium jsem zvolil cd/dvd, vybral svou mechaniku a nastartoval virtualní stroj. A započal tradiční instalaci Windows XP.


Virtualizace-instalace


Průběh instalace byl stejný, jako bych instaloval standartně, tudíž nasledoval výběr disku->jeho formátování->následné kopirování souborů.



Virtualizace-prubeh_instalace

Po necelých +- 40 minutách a nastavení jazykového prostředí,času a všeho okolo. Jsem po dlouhé době zaslechl tradiční znělku při bootu Windows XP.

Virtualizace-boot

V prvé řadě nasledovala hláška o upravení rozlišení a jeho následné potvrzení. A už na mně vyběhla tradiční krajinka s Lunou. Byl jsem docela překvapen, že možná mám po problému a budu se tak moci rychleji pohybovat mezi Linuxem a Windows, i když né zcela plnohodnotně. V brzké době vyzkouším, jak na tom bude s výkonem např. PS a podobné programy.



Virtualizace-chod

Takdle vypadala má druhá zkušenost s virtualizací, kdy v rámci první jsem před cca. 2 léty zkoušel na windows virtualizovat známou Linuxuvou distribuci Backtrack.


 


 

0 comments:

Okomentovat