neděle 27. ledna 2013

Změna odměňování minibaristů aneb. konec práce snů

Posledních pár dní se nedařilo, nejenom v práci ale i v osobním životě. Teď bych ale rád psal o tom, jakým směrem se vyvíjí situace v práci. Počátkem zimy skončila sezóna vcelku vysokých tržeb a relativně slušného výdělku. Nějak jsem to stále nedokázal skousnout a stále jsem si říkal, že to je přechodné období, kterým bych se nijak neměl zatěžovat. Jenže. Situace se zdála býti čim dál horší. S novým GVD přišly i nový oběhy, nový trasy a nový nervy o to jak a co se vlastně bude jezdit. Samozřejmostí bylo, že z nových tras si hned ty naše protekční kurvy vybraly ty svý lukrativní, který si označily za SVÉ (= budu je jezdit jen já a nikdo jiný). Tak jsem to nějak překousl tak jako minulý "rok" a začal si opět psát pouze noční směny. V noci je víc klid a jsou to mnohem méně vydřený peníze než přes den. Z nových tras se nabízely trasy s začátky v: 13:47, 17:17, 17:47 (16. hodinová), 18:47(Protekční pro zmrdy), 19:47(protekční pro zmrdy), 0:01. Doposud jsem si první čtyři zmíněný odjel ale to asi v takovém množství, že na 18:47 jsem byl jednou a zbytek nejméně stokrát. Samozřejmě se jedná o trasy méně lukrativní, ale hlavně na nich člověk jezdí vlaky, který jsou opravdu zhola zbytečný (osobní vlaky, zastávkový rychlíky). A tak je vlastně ve výsledku ani nejezdí, neboť ví že je tam zbytečně. (= pokuty za neodježděný vlaky, který by stejně nevynesly ani kč)
Takdle jsem jezdil celý leden, tržby k ničemu obvyklou vykázanou částkou bylo <500 a to znamenalo doplatek ze strany dispečera. Abych se nezapomněl zmínit, tak platově to u nás vycházelo asi následovně:

Výše tržby Odměna
Do 1100 Kč 500 Kč
1101 - 1499 Kč 700 Kč
nad 1500 Kč 700 Kč + 10%

Teďkom dojde ale k jedné velké a zásadní změně. Dnes jsem dorazil na základnu po dříve ukončené 16. h trase, tržba 484 Kč (zapamatovat, zachvíli poslouží jako příklad). Kouknu na info nástěnku a vidím velký papíry změny od 1.2. 2013. Změny v odměňování a teď na mně spadlo všechno to špatný co mně na týdle práci vadilo a řekl jsem a dost! A to nemluvím ani o pokutách. Hleďte!


Takže na dnešním příkladu: Tržba 484 Kč, dle starého odměňování mi ještě 16 Kč doplácel. Dle nového má výplata za 16. hodin ve vlaku bude 242 Kč. Mám pocit, že je něco hodně špatně. Když vemu v potaz i další věci, například to že jsem určitě neměl správnou ústroj (Nemám tisíc červených košil a nebylo kde vyprat) nakonec bych byl v mínusu. Tímto se asi bohužel budu muset rozloučit se zajímavou prací na kolejích a v prostředí, které mne naplňovalo neboť nejsem otrok, jež bude pracovat za pár šupů od nevidím do nevidím. A tohle všechno funguje v tomhle státě zcela normálně a to není jediná práce za kterou dostáváte tejden starej chleba se solí.


0 comments:

Okomentovat