pondělí 26. srpna 2013

Zemřel mi děda

Dnešek byl  posledním dnem pro člena naší rodiny. Bylo mi oznámeno, že před polednem zemřel můj nevlastní děd. Tyhle zprávy, ať už se týkají kohokoliv tak v nás nikdy nevytvoří nic dobrého. Teď zde sedím a snažím se přes těch pár upřímných slz vzpomenout kdo vlastně z mého života zmizel.

Pamatuji si jej už od mala, byl to člověk který mi občas byl na blízku ale dosti mne škádlil. Schovával mi oblíbené hračky, strašil mne a někdy mi i slovy ublížil. Občas ale i dokázal potěšit, vzal mne jako malého nejednou na vychlazenou sodovku ve skle, ukrojil mi na cestu kus babiččiny sekané. Vyrobil pro mne luk a střílel se mnou z balkónu špejle. Daroval mi hokejku. Uměl výtečné polévky a bramborový salát. To dobré již pominulo. A on se právě vznáší někde na pláních smrti. Čekali ho tam kamarádi z jeho historkami opředené hornické partaje. Zůstali zde po něm jeho holubi, jeho zvěřinec a jeho čestné místo v našich vzpomínkách.

"Nechť je ti země lehká, nechť smíříš se s tím co ti na mne vadilo. Má nevzdělanost tě už trápit nemusí a na ta velká prsa mé ex přítelkyně můžeš teď beztrestně radostně hledět. Nechť je tvůj další život, opět krásný. Svíčku jsem ti zde v Praze zapálil. I já nezapomenu."




0 comments:

Okomentovat