neděle 3. února 2013

Emigrant

Posledních pár dní, poslední víkend byl zasvěcen emigrantovi. Stejně jako mne před necelým rokem, přivítala matička Praha dalšího emigranta tam od nás. Začlo to jako nevinně vznešená myšlenka, skončilo to jako krutá realita posledních dní. Přivítal jsem v Praze starého kamaráda @MaxwellBurke, který zde dorazil v očekávání lepšího života, lepších zítřků. Stejně tak jako já, akorát obtěžkán menším počtem zavazadel. Aby člověk mohl přijet na blinda chce to dosti odvahy a tu jsem mu z části dodával i já. Neboť z vlastní zkušenosti vím, že to zas tak na škodu není. Plně jsem se dokázal vcítit do jeho role a byl jsem mu nápomocen v prvních krůčcích. Pro člověka velkoměsta neznalého je pochopitelně těžké vyznat se v systému zdejší dopravy a infrastruktury. A tak první nápovědy se nesly ve víře městské dopravy a jízdného. Následovala krátká lekce místopisu a rychlého omrknutí možností ubytování. Již předem jsem zařídil kontakt na jednu vcelku pohodově vypadající ubytovnu která měla býti rozcestníkem do života pražského. (Říkám si, proč jsem tuhle možnost kdysi nezvážil a nechopil se jí.) Dorazili jsme na Letnou a zabookovali bydlení. Posléze jsme se přesunuli nakoupit, něco zdlábnout a mohla začít lekce druhá. Lekce společenského života. Pivem to začlo a Marco Polo to zakončil. Vodka zavlažovala naše hrdla celou noc až nás paradoxně zcela vysušila a tak nebýt osvěžení u postele dnes již asi nepíši. Naši mysl svazovalo nejen opojení alkoholem ale i účinky řádně aplikovaných bylin. Zpětně to člověk zhodnotí jako vcelku nevkusnou činnost, ale nový život se musí oslavit. A to ani nemluvím o událostech posledních dní, které bylo třeba "spláchnout". Vcelku nepříjemným způsobem jsem přišel o práci kterou jsem měl rád a tím i o finanční jistotu, kterou jsem jakž takž měl. Před námi jsou dny plné bojů na pracovním trhu a bojů o kus chleba. Neboť mé finance jsou značně omezeny a zálohy nejsou žádné. Opět nastává situace, jaká tady byla v lednu. Prodlení, prodlení. A tímto zakončím menší zmínku, Max se jistě vyjádří mnohem obsáhleji co do jeho role emigranta. 


*Poznámka pod čarou: Jedinné co tomu chybí je stručný a jasný podcast. Ale co není, může být!

0 comments:

Okomentovat