neděle 9. února 2014

Je to jen proud bezvýznamných myšlenek z druhé půlky makovice

Po dlouhém útrpaném čekání jsem nakonec docílil svého. Sbalil jsem si svůj věčně sbalený bato a vyrazil jsem. Vylétl jsem asi tak na po tisící pokus. Tentokrát snad už ale tak, že to všechno dopadne dobře. A né jako dřív. Nebo, dřív. Né dřív, jako posledně. Dřív to bylo vlastně fajn, protože jsem měl vše na co jsem si jen pomyslel, jenom né to co v dnešním světě tolik hýbe lidskými osudy. Mám asi nějaký dar vůbec na tohle nehledět a peníze jsou pro mne jenom ten jeden zkurvený prostředek k tomu, jak zaplatit společnosti svou existenci. Jinak bych je zrušil… neměl.. vzdal se veškerých svých majetků a ztratil se někde v divočině.
Do takové divočiny jsem se sice vydal, ale místo lesů jsou kolem domy, místo touhy po ukojení hladu je zde touha vlastnit. A já, já jsem opět otrokem toho všeho. Jako na začátku. Jako minule. Akorát teď už vím, jak tohle začíná a jak tohle končí. Vybral jsem si možná trošku nevhodný den, možná nevhodný vlak, možná nevhodnou chvíli. Ale jako vždy v mém životě se to nějak přeci vyvrbí. Zejtra vstanu, přečtu sms oznamujíc dobrou zprávu a zmizím. A nebo taky ne, nebo se tak taky nestane a já se z toho poseru. Ale… To není vůbec podstatné, podstatné je to. NĚCO. Co mne stále uvnitř tak nějak tíží. A já se z toho né a né vypsat. Snažím se to zahnat chlastem (dal bych si panáka), snažím se to zahnat cestováním (bože, jak bych byl jen cestoval vlakem dlouhým, jež opouští hlavní nádraží za hodinu – můžu se sbalit a zmizet. Stejně u sebe mám jen svůj batoh, pár snů a pár závazků. Nic víc…)

Ale….

Velký ALE….

„Proč to děláš tak složitý, proč… Všechno mohlo bejt tak jednoduchý, možná i krásný.. přímo vysněný… Jenom TY! Ty jsi se toho všeho vzdal a zmizel.“ Rebel.

Zejtra se budu muset toulat… přemýšlet a dělat velká rozhodnutí. Jedno z nich zas tkví v tom, koho kontaktovat a koho ne. Koho pustit a koho držet. Komu dát tu moc něco změnit, komu upřít právo na to zvolit. A stejně je to stále všechno dokola. Furt… Jako nekonečný kolotoč na jedné nepovedé pouti. (Proud myšlenek mi připomíná Matějskou s A. – kde kurva je? Není… Ale to už všichni moc dobře ví.)

Byt snů…  tři okna do náruče krajiny…. Kolej… cinkajicí tramvaje. Bejvalá vozovna. Trolejbusy. Pivo a Párek nedaleko. Vzdáleno, jak jen to jde….Moody drž si odstup, drž si odstup. Je to důležité….

……potřebuji vypnout… nasednou do noční tramvaje a pohrávat si s osudy lidí, kteří dělají totéž. Hledět na tu holku v modrém, co vystoupí na Lipanské. A vůbec… na toho co čte Havrana. Na tu, která tak pevně drží nějaké dokumenty. A přitom… přitom v hlavě dělat pořádek spolu s hudbou jež hraje…..


….. Ono Vám to smysl dávat nebude… ale v nějvětších chvílích zoufalství, občas mozek vyplodí takové bláboly, že bych to nazval sračkou. Sračkou nehodnou spatřit světlo světa, ale protože Vás mám rád…. Tak si tu sračku užijte i vy. 

0 comments:

Okomentovat